افزایش حجم عضلانی، با مکمل های خانگی

مکمل خانگی

 

امروز خوشبختانه گرایش بیشتر افراد به سمت ورزش مخصوصا ورزش بدنسازی، بیشتر شده است. در این بین افراد برای اینکه بتوانند نتیجه بهتری از ورزش خود ببینند، باید زیر نظر یک مربی از یک برنامه تمرینی و برنامه غذایی مناسب بهره‌مند شوند. مصرف مواد غذایی به تنهایی کافی نمی باشد. در کنار مواد غذایی استفاده کردن از مکمل ها باعث اثربخشی هرچه بهتر ورزش می ‌شود. از آنجایی که در برخی موارد قیمت های مکمل ها خیلی گران است و برخی افراد توانایی خرید این مکمل‌ها را ندارد، در این صورت برای تهیه این مکمل‌ها می‌توانند آن را به سبک خانگی تهیه و مصرف کنند. از جمله فواید مکمل خانگی این است که می‌توانیم میزان پروتئین و کربوهیدرات آن را بنا بر نوع نیاز بدن خود افزایش و یا کاهش دهید. در ادامه مطلب را همراهی کنید. تا شما را با نحوه ساخت چند مکمل خانگی آگاه سازیم.

پول ندارید مکمل بخرید؟

مکمل ها گران هستند و برای افزایش حجم نیاز به مکمل دارید؟

ناراحت نباشید. ما به شما کمک می کنیم در این محتوا مکمل های مورد نیاز خود را به راحتی با چند ماده غذایی ساده در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب با من باشید.

1. طرز ساخت پروتئین وی خانگی

از جمله مهم ترین ماده موجود در پروتئین وی، محصولات لبنی می باشد. برای ساخت پروتئین وی خانگی شما به مقداری ماست و پارچه نیازمند هستید. در ابتدا یک قوطی بزرگ را برداشته و روی آن را یک الک بگذارید و روی الک را یک پارچه تمیز ریز بافت قرار دهید. سپس یک سطل ماست را روی آن پارچه خالی کرده و آن را با پلاستیک بپوشانید و آن را به مدت ۸ ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس بعد از گذشت ۸ ساعت آبی که در بطری جمع شده است همان پروتئین وی می‌باشد. به این نکته هم توجه کنید که سطح توقع شما از پروتئین وی خانگی در حد پروتئین وی های موجود در بازار نباشد‌. چراکه از کیفیت کمتری نسبت به پروتئین وی های موجود در بازار برخوردار هستند. در این میان اگر مسئله مالی ندارید، برای تهیه پروتئین وی می‌توانید زیر نظر یک مربی حرفه ای و متخصص، پروتئین وی مورد نیاز خود را تهیه کنید و از تقلبی نبودن آن اطمینان خاطر داشته باشید.

پروتیین وی خانگی

 

2. طرز ساخت پروتئین کازئین در خانه

از جمله موادی که در پروتئین کازئین وجود دارد شیر می باشد. برای تهیه پروتئین کازئین خانگی نیاز به مقداری شیر دارید. در ابتدا ظرفی را روی گاز در حرارت ملایم قرار داده و شیر را درون ظرف بریزید. پس از اینکه شیر مقداری گرم شد سرکه را به آن اضافه کنید و هم بزنید بعد از مدتی کازئین شیر جدا می‌شود. برای جداسازی کازئین از این مخلوط آن را از صافی قهوه عبور دهید. اگر قصد دارید تا کازئین را به شکل پودر در بیاورید، آن را در مخلوط کن ریخته و با مقداری آب ترکیب کنید و سپس آن را در یک فضای گرم قرار داده و محتوای خشک شده را کوبیده و استفاده کنید.

پروتیین کازیین

 

3. طرز ساخت پروتئین های گیاهی در خانه

برخی از افراد، به لبنیات حساسیت دارند و یا علاقه ای به مصرف پروتئین های جانوری ندارند، در این میان ما یک پروتئین گیاهی برای آنها در نظر گرفته ایم.

• نصف قاشق چای خوری استویا

• یک فنجان پروتئین کنف

• نصف قاشق چای خوری پروتئین کلرلا

• ۲ قاشق غذا خوری وانیل

• یک فنجان بذر کتان

• نصف فنجان خرنوب

• مصرف فنجان کاکائو

• یک چهارم فنجان گیاه ماکا

تمام مواد مورد نظر را داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کرده و سپس بعد از اماده شدن در فیروزه گذاشته تا یخ بزند تا در هر وعده از آن استفاده شود.

4. نحوه ساخت پروتئین کره بادام زمینی در خانه

• نصف فنجان کره بادام زمینی

• نصف فنجان جو دوسر

• یک فنجان دانه کنف تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و محتوای آماده شده را در یخچال نگهداری کنید و از آن استفاده کنید.

5. طرز تهیه گینر خانگی

یکی دیگر از مکمل هایی که معمولاً بعد از تمرین از آن استفاده می کنند، گینر می باشد. شاید همانند سایر مکمل هایی که ذکر کردیم خرید این مکمل برای شما امکان پذیر نباشد. در این صورت شما می توانید گینر مورد نیاز خود را در خانه تهیه کنید. گینر باعث افزایش وزن و حجم عضلانی می شود. اگر قصد دارید نتیجه بهتری از ورزش خود را ببینید، بهتر است از گینر های موجود در بازار استفاده کنید. چرا که گینر های خانگی از کیفیتی کمتری برخوردار می باشند.

گینر خانگی

آموزش ساخت گینر خانگی

• پودر بادام درختی

• آرد جو دوسر

• پودر کره بادام زمینی

• پودر پروتئین

• کاکائو

مواد بالا را با هم ترکیب کنید و گل مورد نظر خود را تهیه کنید فقط به این نکته توجه کنید که اندازه مواد بالا با توجه به هدف شما است.

6. چند ماده غذایی حاوی پروتئین

• از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین می باشد. در این بین افرادی که به لبنیات و لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند، می توانند از سفیده تخم مرغ استفاده کنند.

• پودر سویا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پودر سویا منبع غنی از پروتئین می باشد شما می توانید با مصرف آن روزانه مقدار قابل توجهی پروتئین جذب کنید.

• از پودر جو دو سر استفاده کنید

جوی دو سر دارای مقدار زیادی پروتئین می باشد. شما می توانید مقداری از جوی دوسر را در آسیاب ریخته و آن را تبدیل به پودر کنید و به راحتی از آن استفاده نمایید.

پست های مرتبط