دوپینگی طبیعی با کافئین

کافئین یکی از مهم ترین مکمل های مهم و کارآمد است که بیشترین دوز مصرفی آن توسط بدن استفاده می شود.

کافئین چه اثر مثبتی بر بدن دارد؟

مصرف کافئین قبل از تمرین باعث افزایش کیفیت تمرین و بهبود عملکرد تمرین شود.
مصرف کافئین باعث افزایش تمرکز حین تمرین می شود.
مصرف کافئین باعث کمک به فرایند جربی سوزی می شود.
توجه: کافئین چربی سوز نمی باشد بلکه فقط به فرایند چربی سوزی کمک می کند.
مصرف کافئین می تواند به عنوان یک دوپینگ کاملا طبیعی باشد.
مصرف کافئین باعث کاهش دردهای عضلانی می شود.
مصرف کافئین باعث افزایش گردش خون و پمپ بهتر عضلانی حین تمرین می شود.
مصرف کافئین باعث افزایش گیرنده های انسولینی می شود.
 

دوز مصرفی کافئین چه مقدار می باشد؟

دوز مصرفی کافئین بین 2 میلی گرم با توجه به وزن بدن تا 9 میلی گرم می باشد. اما دوز موثر آن بین 3 الی 5 میلی گرم در هر کیلو از وزن بدن می باشد.
توجه: میزان دقیق دوز مصرفی کافئین به شدت تمرینات هر شخص بستگی دارد.
 

بهترین زمان مصرف کافئین برای تاثیر بهتر آن چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف کافئین حدود 45 الی یک ساعت قبل از تمرین می باشد. چرا که از زمان مصرف کافئین تا زمان اثر گذاری آن 45 دقیقه زمان نیاز می باشد.

نیمه عمر کافئین چقدر می باشد؟

 به طور کلی 2 الی 10 ساعت می باشد. فقط دقت کنید این میزان در تمامی افراد یکسان نمی باشد.

در صورت عادت بدن به کافئین آیا مجدد بر بدن تاثیر گذار است یا خیر؟
بر اساس تحقیقاتی که بر روی دو گروه از افراد انجام داده اند دریافتند هر دو گروه، چه آن هایی که به صورت مداوم از کافئین استفاده کرده اند و چه گروهی که تازه شروع به استفاده از این مکمل کرده اند، کافئین بر روی هر دو گروه تاثیر گذار بوده است. فقط تاثیرگذاری آن بر روی گروهی که مداوم استفاده می کردند  کمتر می باشد.
نکته: برای تاثیر گذاری بیشتر کافئین برای مصرف آن دوره ی استراحت قرار دهید. یعنی مدتی از کافئین مصرف نکنید.

آیا مصرف کافئین با کراتین تداخل دارد؟

بر اسا تحقیقاتی که انجام داده اند اکثرا بر این نظریه می باشند که کافئین را با کراتین مصرف نکنیم. در ص3ورت لزوم می توانید با آب خیلی زیاد مصرف کنید.

چه کسانی نباید کافئین مصرف کندد؟

افرادی که مشکلات معده دارند، زنان باردار و شیرده، افراد با فشار خون بالا، افراد با اضطراب بالا، افرادی که بیماری قلبی دارند باید از مصرف کافئین خود داری کنند.
 

آیا مصرف کافئین عوارض دارد؟ 

در صورت مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش اضطراب، استرس، سردرد، تپش قلب و اختلالات گوارشی
 

برای تاثیر بهتر کافئین آن را با چه مکمل هایی ترکیب کنیم؟

برای تاثیر بهتر کافئین آن را با مکمل هاای چون: بتاآلانین، کافئین و کراتین ترکیب کرده و قبل از تمرین مصرف نمایید.
پست های مرتبط