سیستم تمرینی کاتسو چیست؟ چه تاثیری روی عضلات دارد؟

 سیستم تمرینی کاتسو

 

تا حالا در باشگاه و یا مکان های ورزشی دقت کردید، برخی افراد حین ورزش کردن از کش هایی در قسمت های مختلف بدن استفاده می کنند.

تا حالا براتون سوال پیش امده که اون کش ها چیه؟

کاربردشون چیه؟

در ادامه من را همراهی کنید تا شما را از فواید این کش ها آگاه سازیم.

تاریخچه سیستم تمرینی کاتسو؟

پروفسور ساتو، بنیان گذار سیستم تمرینی کاتسو، شخصی که بر اساس تحقیقات و تمرینات مکرر باعث کشف این سیستم تمرینی شده است. پروفسور تحقیقات خود را روی دو گروه مختلف از افرادی که ورزش سنگین و سبک انجام می دهند، انجام داد. به این صورت که روی گروهی که ورزش سبک انجام می دهند سیستم کاتسو را اجرا کرد و روی گروه دوم که ورزش سنگین انجام می دهند هیچ سیستمی را اجرا نکرد. بعد از گذشت زمان مورد نظر دو گروه را مورد برسی قرار داد و مشاهده کرد که هر دو گروه از لحاظ بازدهی یک نتیجه را گرفته اند. شاید تعجب کنید ولی علت نتیجه مساوی فقط اجرای سیستم تمرینی کاتسو بوده است.

کار اصلی سیستم تمرینی کاتسو چیست؟

در این سیستم به کمک ابزاری مانند کش، بانداژها و هر نوع وسیله ای شبیه این وسایل باعث انسداد جریان خون سیاه رگی می شوند. هدف از انجام این فرایند ایجاد فضای مصنوعی برای هایپرتروپی یا همان افزایش حجم عضلانی بوده که طی آن با تجمع متابولیت ها در مکان بسته شده این عمل اتفاق می افتد.

سیستم تمرینی کاتسو

 

بیشتر چه افرادی از سیستم کاتسو می توانند استفاده کنند؟

استفاده از سیستم کاتسو برای تمامی افراد ورزشکار بلامانع می باشد، اما معمولا استفاده از این سیستم برای افرادی که قدرت انجام ورزش های سنگین را ندارند و یا اندام ضعیفی دارند بیشتر پیشنهاد می شود.

تاثیر سیستم کاتسو روی هورمون رشد چگونه است؟

همانطور که می دانید انجام ورزش های سنگین تاثیر مستقیمی بر تولید هورمون رشد دارد، یعنی افرادی که سبک ورزش می کنند، هورمون رشد در بدن آن ها فعال نمی شود. در این بین با انجام سیستم کاتسو روی این افراد باعث تولید هورمون رشد می شویم. به این صورت که با بستن کش به ناحیه مورد نظر عمل اکسیژن رسانی در آن ناحیه کاهش می یابد در آن صورت تولید ATP در شرایط  بدون اکسیژن انجام می شود که در پی این فعالیت عمل عضله سازی و تولید هورمون رشد انجام می شود.

سیستم تمرینی کاتسو

 

انجام سیستم کاتسو در زمان ورزش کردن چه فوایدی دارد؟

1. افزایش رشد عضلات

2. افزایش هایپر تروپی عضلات در زمان ۳ هفته

3. افزایش هورمون رشد

4. افزایش نوآدرنالین

5. افرایش لاکتات

6. کاهش آمینواسید میواستانین

7. کاهش هورمون شبه انسولین

8. افزایش قدرت برای بلند کردن ست های بیش از یک باز

9. بالا رفتن استقامت عضلات

آیا انجام ورزش با سیستم کاتسو خطر هم دارد؟

یک نکته مهم در انجام این سیستم این می باشد که حتما باید تحت نظرمربی و یا شخص متخصص دست به انجام این فرایند زد. چرا که ممکن است انسداد انجام نشود و در پی آن خسارات جبران ناپذیری رخ دهد.

و در پایان:

سیستم ورزشی کاتسو که مناسب برای افرادی که توانایی انجام ورزش های سنگین را ندارند و یا افرادی که اندام ضعیفی دارند مناسب می باشد. که طی آن فرایند باعث افزایش هورمون رشد و رشد عضلانی می شود. 

پست های مرتبط