مکمل های بدنسازی خانگی

مکمل خانگی

 

 با گذر زمان میل اکثر افراد به ورزش کردن بیشتر شده است. در این میان از جمله ورزش هایی که در میان آقایان و بانوان رواج پیدا کرده است، ورزش بدنسازی می باشد. افراد با شروع این ورزش در ابتدا اقدام به انتخاب یک مربی با تجربه و متخصص می کنند که در پی آن بتوانند از برنامه غذایی، برنامه تمرینی و مصرف انواع مکمل ها برخوردار شوند. همانطور که در سایر مطالب از سایت  https://musclehealth.ir/ بیان کرده ایم، ورزش بدنسازی از جمله ورزش هایی است که نیاز بدن را به مصرف پروتئین و کربوهیدرات بیشتر کرده است. دراین بین افراد غیر از مصرف مواد غذایی مورد نیاز خود می توانند برای تامین پروتئین و کربوهیدارت مورد نیاز از مکمل ها استفاده کنند. از آن جایی که خرید مکمل ها نیاز به صرف هزینه زیادی دارد، ما در این محتوا سعی کرده ایم تا به شما نحوه تهیه مکمل های خانگی را آموزش دهیم .در ادامه این محتوا من را همراهی کنید.

مکمل خانگی چیست؟

همانطور که در قسمت ابتدای محتوا به آن اشاره کردیم، ورزش بدنسازی از جمله ورزش هایی می باشد که نیاز فراوانی به مصرف پروتئین و کربوهیدرات دارد. در این بین در کنار مواد غذایی که ورزشکاران از آن ها استفاده می کنند، مصرف مکمل ها هم پیشنهاد می‌شود. از آنجایی که خرید مکمل های ورزشی مقرون به صرفه نمی باشد و در برخی موارد به علت ناآگاهی ورزشکاران از انواع مکمل ها، باعث خرید مکمل تقلبی می شود، شما می توانید به راحتی با تعدادی از مواد غذایی موجود در منزلتان و آموزش هایی که ما در اختیار شما قرار می دهیم مکمل‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید.

از خواص دیگر مصرف مکمل های خانگی نسبت به مکمل‌های موجود در بازار:

1. با توجه به نوع نیاز بدنتان، می توانید مقدار پروتئین و کربوهیدرات را در مکمل های خانگی تنظیم کنید.

2. مقرون به صرفه می باشد.

3. قابل اطمینان می باشد.

4. دسترسی سریع دارد.

مکمل خانگی

 

مکمل های خانگی یا مکمل های موجود در بازار؟ کدامیک بهتر است؟

اینک می گوییم برای مصرف مکمل ها از مکمل های خانگی استفاده کنید، صرفا منظور ما این نمی باشد که مکمل های موجود در بازار بد می باشند و نباید مصرف کرد. بر عکس اگر در خرید مکمل ها مشکلی نداشته باشید و بتوانید مکمل فرعی را از اصلی تشخیص دهید، مکمل های موجود در بازار تاثیر سریع تر و بهتری نسبت به مکمل های دست ساز خانگی بر بدن شما دارد. افرادی که از مکمل های خانگی استفاده می کنند نسبت به افرادی که از مکمل های موجود در بازار استفاده می کنند، باید زمان بیشتری را برای حجم گیری عضلات بگذرانند.

طرز تهیه چند مکمل خانگی

1. مکمل خانگی گینر

افرادی که لاغر هستند و از کمبود وزن خود رنج می‌برند، برای افزایش وزن باید از مواد غذایی که شامل کربوهیدرات ها می باشد استفاده کنند. برخی از افراد برای اینکه سریع تر نتیجه بگیرند در کنار مصرف مواد غذایی اقدام به خوردن مکمل ها می کنند. از جمله مکمل هایی که برای افراد لاغر مناسب بوده و باعث افزایش وزن می شود، مکمل گینر می باشد. گینر مکملی است که سرشار از کربوهیدرات می باشد و بسیار برای افراد لاغر مناسب است.

گینر خانگی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گینر خانگی

 

2. مکمل خانگی پروتئین وی و کازئین

 

همانطور که بیان نموده ایم در هنگام شروع ورزش بدنسازی برای افزایش حجم عضلات و تامین انرژی مورد نیاز بدن افراد نیاز به پروتئین دارند. در کنار مواد غذایی سرشار از پروتئین شما می توانید برای حجم عضلانی بهتر از مکمل های پروتئین دار مانند پروتئین وی و کازئین استفاده کنید. پروتئین وی از دسته مکمل هایی است که دارای پروتئین با جذب بالا و سریع که مناسب برای بعد از تمرین می باشد و پروتئین کازئین از جمله پروتئین هایی است که جذب آهسته دارد و برای مصرف شبانه از آن استفاده می شود.

مکمل پروتیین وی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پروتئین وی خانگی

 

3. مکمل خانگی کراتین

ورزش بدنسازی از جمله ورزش هایی می باشد که نیاز به صرف انرژی زیاد برای انجام دادن ورزش است. در این بین افراد برای به دست آوردن انرژی مناسب برای ورزش خود باید از مکمل هایی از جمله کراتین استفاده کنند. کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در بدن تامین می شود ولی به مقدار محدود. شما می توانید برای تامین کراتین مورد نیاز بدن خود از مکمل های کراتین موجود در بازار و یا کراتین های ساختگی در منزل استفاده کنید. از آنجایی که کراتین باعث تولیدATP در بدن می‌شود، با وجود این ماده در بدن، شما دیگر به راحتی می توانید سنگین‌ترین وزنه ها را بلند کنید.

کراتین خانگی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کراتین خانگی

 

4. مکمل خانگی پمپ

تا حالا به بدن ورزشکاران دقت کرده اید؟ رگ‌های آن ها را دیده اید؟ از خودتان پرسیده اید علت نمایان شدن بیش از اندازه رگ ها در بدن افراد ورزشکار چیست؟ پمپ یکی از مکمل هایی است که باعث حجیم شدن رگ ها در بدن می شود. همچنین افرادی که قبل از شروع ورزش توانایی لازم برای وزنه برداری را ندارند پمپ می تواند کمک شایانی به این افراد کند.

 

بیشتر بخوانید: پمپ خانگی

 

سایر مکمل های دست ساز خانگی

• مکمل گیاهی خانگی برخی افراد هستند که برای جذب پروتئین از مکمل های گیاهی به جای حیوانی استفاده می کنند، در این بین نحوه آموزش یک مکمل را برای این افراد آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

 پودر وانیل: ۴ قاشق چای خوری

 پروتیین کنف: یک فنجان

 جلبک کلرلا: نصف قاشق چای خوری

 بذر کتان: یک فنجان

 پودر کاکائو: نصف فنجان

 گیاه ماکا: ۴/۱ فنجان

تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته و به طور کامل مخلوط کنید. سپس در قسمت فریزر قرار داده تا یخ بزند و هر بار تیکه ای از آن را استفاده کنید.

 

افزایش حجم عضلانی، با مکمل های گیاهی خانگی

• کره بادام زمینییک پودر پروتئینی

 کنف: ۲/۱ فنجان

 پودر بادام زمینی: ۲/۱ فنجان

 جو دو سر: ۱/۲ فنجان

 تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از نگهداری در یخچال، روزانه از آن استفاده کنید.

 

پست های مرتبط